Com no, no podia faltar al meu blog, un petit escrit dedicat al millor pilot de la història de la F1, molta gent estarà en desacord amb aquesta afirmació, però per mi no hi ha dubte, només cal veure els seus números.
Michael Schumacher, és alemany, nascut a Hürth-Hermülheim el 3 de gener de 1969 (42 anys), és va formar al karting, com la gran majoria de pilots de la fórmula 1, i ja va començar a destacar.
L'arribada a la f1, es va produir l'any 1991, quan va haver de substituir el pilot belga Gachot al GP de Bèlgica a mans d'un Jordan, la seva primera classificació va ser espectacular i va meravellar a totes les escuderies i, malgrat que un problema amb l'embrague el va deixar fora de combat a la primera cursa, va ser inmediatament fitxat per Flavio Briatore a Benetton, a partir de llavors ha estat una carrera plena d'èxits, 1992 primera victòria, 1993 finalitza en podi totes les carreres que acaba i al 1994 suma el primer títol mundial en un final polèmic contra Damon Hill, seria el primer de molts que vindrien, no caldria esperar molt pel segon títol, l'any següent el 1995, es va passejar i es va convertir en sub-campió mundial, això va provocar que Ferrari es fixés amb ell com a l'estrella a qui agafar-se per trencar el malefici que hi havia a l'escuderia italiana que acumulava molts anys sense guanyar el campionat de pilots. Els inicis no van ser molt bons, el Ferrari estava a anys llum de la resta de cotxes, però això no va evitar que Schumi seguís guanyant i engreixant el seu palmarés, el 1997 es quedaria sense títol per una nova polèmica acció amb J.Villeneuve, que s'acabaria enduent el títol amb Schumi desqualificat, el 1998 uns McLaren imparables el van deixar sense títol tot i que va lluitar fins les últimes curses, el 1999 un greu accident a Silverstone el va deixar fora de combat més de mitja temporada i finalment el 2000, aconseguiria el seu tercer títol mundial després d'un mà a mà espectacular amb el seu gran rival Hakkinen. Era l'inici d'una era d'or per Ferrari i Schumacher que duraria els anys 2001, 2002, 2003 i 2004, convertint-lo en el millor pilot de tots els temps, dominant i guanyant amb una superioritat aplastant. El 2005, Ferrari es va adormir, i el cotxe que va sortir de la fàbrica de Maranello era decepcionant, es va veure fora de la lluita del mundial, guanyat per Alonso, l'any següent, el 2006, Ferrari tornava a ser competitiva, i molt, de tal forma que només un gran F.Alonso i una desafortunada trencadissa de motor al GP.Japó (la recordaré sempre) el va deixar sense opcions per un mundial que tenia ben encarat, aquell mateix any a Monza, Schumi anunciava que es retirava després de una carrera plena d'èxits.
Tot i aixó no va poder aguantar i demostrant el seu caràcter competitiu va decidir tornar a la F1 el 2010 a l'equip de Ross Brawn, Mercedes GP, on segueix actualment, tot i que la inactivitat i el cotxe s'estan notant al rendiment de Michael, el 2010 va ser el primer any de la seva carrera que no finalitzava cap cursa al podi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada